Wywiad Gamespot z Vincem Desi
Wywiad Vincem Desi dotyczący brutalności w grach
Tłumaczenie: Kariko
Korekty: Iquid
Oryginalny tekst
Vince Desi z RWS dał swobodę we wręczaniu kopert, więc za czym się opowiada w sprawie ostatniego dzieła Rockstar Games??
W minionym tygodniu (od pisania artykułu przyp. tłum.) niewydana gra akcji Rockstar Games- Manhunt 2 została zakazana we Wielkiej Brytanii i Irlandii. Kontrowersyjny tytuł przeznaczony na konsole PS2, PSP i Wii miał wówczas zostać oznaczony jako "tylko dla dorosłych" w USA, lecz okrojono go do granic przyzwoitości, jako że ani Sony, ani Nintendo nie pozwalają wydawać tytułów jedynie dla osób dorosłych na swe konsole
Prezes RWS Vince Desi nie jest obcy kontrowersji, gdyż widział jak jego Postal został zakazany w krajach, typu Brazylia, czy Nowa Zelandia, zarówno jak był oskarżany o tragedie z prawdziwego życia. GameSpot uznał, że jest to człowiek obyty w temacie i zadał mu wiele przydatnych pytań, aby poznać jego zdanie w sprawie Manhunt 2, efektywności Entertainment Software Rating Board ( Tabela ocen rozrywki wirtualnej) i czy pomaga ona, czy szkodzi?
GameSpot: Jak generalnie oceniasz sytuację Manhunt 2?
Vince Desi: Moim głównym zmartwieniem jest nasz przemysł, przemysł gier. Nawet to, czy ja, bądź inny wydawca lub też gracz lubi, kocha, czy nienawidzi Manhunt 2, nie jest to powodem. Prawdziwą przyczyną jest to, że my jako producenci dajemy sobą manipulować. Jestem zwolennikiem ESRB i uważam, że w zasadzie wykonują świetną pracę. Dylematem jest, czy my rzeczywiście jesteśmy wolną społecznością (z resztą, kto tam wie, jak jest w UK?), prawdą jest to,że rząd, politycy hipokryci i media dyktują bezpośrednio, bądź nie, kto wygrywa, a kto przegrywa.
GS: Czy jakieś gry z RWS otrzymały znaczek "Adults Only" (dla dorosłych czyli od 21 lat) od ESRB??
VD: Nie, wszystkie Postale dostały oznaczenie "Mature" (dla dojrzałych, czyli 17 lat chyba).
GS: Czy jesteś zasdrosny, że Rockstar dostało takie oznaczenie przed wami??
VD: My robimy gry z humorem, a nie skupione tylko i wyłącznie na przemocy. Jako, że była ona pierwszą grą, Postal 2 dostał 6 oznaczeń, może nie wiesz, ale byliśmy pierwszymi, którzy otrzymali "Intense Violence" ( Mocna przemoc) na swym produkcie. Naprawdę, i nie sądzę, że jakikolwiek wydawca chwaliłby się otrzymaniem negatywnego oznaczenia i nie dążyłby do niego.
GS: Jak kontrowersja wsród całej ekstremalnej zawartości Postala pomogła, bądź zaszkodziła sprzedaży serii??
VD: 2007 rok, nasza 10. rocznica, a obecnie pracujemy nad Postalem III na 360/PC/Mac i mamy sporo obrazków z projektu we wrześniu, więc zobacz, że nieźle sobie poradziliśmy. Jednakże, na początku oczywiście było ciężko i boleśnie tutaj, w stanach;a jeszcze nigdy byliśmy tak wielką filią.
GS: Gdyby Manhunt 2 było produktem RWS, czy zostałoby tak samo ocenione?
VD: Kto wie? Chciałbym wierzyć, że wszystkie gry są oceniane jako produkt, a nie na podstawie wydawcy, Przynajmniej tak powinno być.
GS: Gdyby Manhunt było tylko grą na PC, czy sądzisz, że ocena byłaby taka sama?
VD: Znów, w idealnym świecie powiedziałbym: tak. I tak powiem: (:D), że nie jestem pewien, czy otrzymałby takie same oceny, gdyby ujrzał światło dzienne w innym czasie, albo inne osobistości, by tą grę oceniały.
GS: Czy to ocenianie czyni cokolwiek, by politycy i rodzice patrzyli na ręce firmom??
VD: Nie sądzę. Przemysł gier jest zbyt banalny dla nich, aby narzekać na niego i wraz z wyborami prezydenckimi w następnym roku mogę tylko sobie wyobrazić tak zwane cele i obietnice, które będę słyszał. To może być jedyna sprawa, w jakiej demokraci i republikanie się zgodzą.
GS: Czy ten system ocen robi cokolwiek, by powstrzymać dzieci od chwytania za nieodpowiednie dla nich gry zawierające przemoc?
VD: Ile miałeś lat, gdy zajarałeś pierwszą szlugę?? Wypiłeś pierwszego browara?? Sądzę, że system ocen działa generalnie dlatego, że dostarczają konsumentom tak zwaną informację jakościową, [ale] nigdy nie widziano ich, czy nie oczekiwano, aby przestrzegali reguł.
GS: Czy spodziewasz się, że prohibicja Microsoftu dla gier tylko dla dorosłych na swoje konsole będzie punktem spornym, gdy Postal III będzie gotów na swe wydanie XboX 360 w przyszłym roku??
VD: Nie do końca. Nasze zasady produkcji są bardzo proste. Kiedy mamy kłopot z zawartością, zadajemy sobie pytanie, "Czy jest to mi da przyjemność w grze?" A następnie "Czy jest to zabawne?" Nigdy nie myślimy o określeniu przemocy to redukuje grę do perspektywy jednowymiarowej, czyli nudy. Tworzymy, by wywoływało to śmiech. To jest bardziej zabawne, gdy grasz dla przyjemności, jednocześnie śmiejąc się.
Uważam, że ważnym jest, by producenci rozważali swoje motywacje; nie powinni tworzyć dla pieniędzy, albo dla ostatniego trendu, czy nowinki technicznej. Jesteśmy w biznesie gier, gier, które z założenia służą do grania, a granie powinno być przyjemne.
Żadne komentarze nie zostały dodane.